Historia marki

Marka, która zrodziła się w świecie teatru i sztuki scenicznej

Marka Bourjois powstała w 1863 roku na wielkich Bulwarach Paryża, w dzielnicy teatrów, podczas gdy Francja była drugą potęgą ekonomiczną świata.
Jej pierwszym twórcą był aktor Joseph-Albert Ponsin, który w swoim własnym apartamencie tworzył kosmetyki do makijażu i perfumy dla aktorów.
W 1868 Ponsin oddał całą działalność w ręce Alexandre’a –Napoléon’a Bourjois, pod którego skrzydłami marka rozkwitła i stała się sławna na cały świat.

Od produkcji produktów do makijażu scenicznego… do fabryki specjalizującej się w kobiecym pięknie


Pierwszymi produktami do makijażu były tłuste i woskowe sztyfty w różnorakich kolorach o zabawnych nazwach : Jaloux, Amoureux… (z franc. zazdrosny, zakochany), które Joseph-Albert Ponsin, genialny wizjoner, przeciętny aktor i wspaniały kosmetolog tworzył dla potrzeb teatru. Jego paleta kosmetyków do makijażu szybko się rozszerzyła, a ich wysoka jakość i bogata oferta przyciągnęły klientów również spoza środowiska teatralnego.

Od 1863 roku, BOURJOIS wprowadza technologię wypiekania : rodzą się małe okrągłe pudełeczka


Jak otrzymać pudrową teksturę bardzo delikatną i jedwabistą, która da subtelny efekt będąc jednocześnie delikatnym dla skóry? Delikatnie wymieszać niewielką ilość pudrów i wody, wlać masę do formy i upiec w piekarniku… to główne założenie skomplikowanej receptury, z której Bourjois korzysta, od 1863 roku: dodać kilka gramów brokatu i piec przez jakiś czas, w zależności od pożądanego efektu. 150 lat doświadczeń gwarantuje „savoir faire” w produkcji kosmetyków do makijażu!

Jakość pudrów bourjois nagradzana podczas światowych wystaw


Puder ryżowy z Javy wprowadzony na rynek w 1879 roku został stworzony by rozjaśnić skórę i pozostawić ją miękką i jedwabistą: kobiety natychmiast go pokochały a Bourjois stało się dostępne dla szerokiej dystrybucji na wielu rynkach. Do jego produkcji w 1891 roku powstała fabryka na parę w Pantin. W 1897 roku Bourjois sprzedawało 2 miliony pudełeczek z pudrem ryżowym z Jawy na całym świecie. Opisy na produkcie występowały w 5 wersjach językowych. Adres telegraficzny Bourjois w tamtych czasach był «Poudjava Paris » !

1898 : oferta zawierająca ponad 700 referencji i dopracowanie szczegółów w najmniejszych detalach!


Róże na policzki, cienie do powiek, puder ryżowy, lakiery do paznokci, pomadki i indiańskie tablety – przodkowie maskar ale też „ekstrakty perfum do chusteczek” , perfumowane saszetki do umieszczenia w butach”, pasty do zębów, lotiony do włosów… aż do „węgierskiej pomady” służącej do stylizacji wąsów u Panów! Oferta produktów jest bardzo szeroka, a każdy detal dopracowany z należytą troską kończąc na jego prezentacji w katalogu sprzedażowym.

Bourjois - firma perfumeryjna , twórca «mon parfum »w 1924, « soir de paris » w 1928...


Bursztynowy, kwiatowy i korzenny zapach
Soir de Paris, skomponowany przez Ernest’a Beaux, kryje się w niebieskim flakonie, o który walczą dziś współcześni kolekcjonerzy. W Stanach Zjednoczonych perfumy zostały ochrzczone „« Evening in Paris » i odniosły ogromny sukces!
Dzięki „Soir de Paris” luksus dotychczas zarezerwowany dla burżuazji stał się dostępny dla klasy średniej, która rozwinęła się w latach 30 XX wieku.

Fantazja , energia, kreatywność i produkcja na dużą skalę!


W latach 30, Bourjois wprowadziło setki zestawów Soir de Paris, zaadaptowanych dla każdego budżetu; każdy z zestawów zawierał niezbędne kosmetyki do makijażu i perfumy w bardzo oryginalnych opakowaniach. W 1958 roku stworzono zestaw z pozytywką, który nadal gra „Forever and Ever” po przekręceniu kluczyka; powstał również zestaw w kształcie marynarskiej czapki i wiele innych…


Oryginalne i innowacyjne produkty nawiązujące do korzeni marki


Świąteczne serie zestawów Soir de Paris pokazują fantazję, kreatywność marki np. zestaw przypominający czapkę karnawałową z 1953 roku. Bourjois przekraczało granicę wyobraźni by przedstawić ofertę zestawów przeznaczonych dla krajów z byłych kolonii brytyjskich jak np. zestaw w kształcie sowy z 1939 na rynek australijski, zestaw – „prezent na plażę” z 1949 roku i sezonowe zestawy świąteczne na Boże Narodzenie czy Wielkanoc.

Bourjois « Przyjaciel damy»


To nazwa zestawu do makijażu, bardzo praktycznego stworzonego w 1890 roku : już wtedy Bourjois kładło nacisk by ułatwić kobietom opanowanie sztuki makijażu. Cylindryczny, granatowy zestaw zawierał: pomadkę, puder, gąbeczkę do aplikacji pudru i kredkę do oczu.

W płaskiej wersji, zestaw zawierał wbudowane lusterko, mini pomadkę do ust w kolorze głębokiej czerwieni, mini puder oraz mini gąbeczkę do aplikacji wszystko w bardzo eleganckiej kosmetyczce idealne do poprawy makijażu w ciągu dnia.

Bourjois towarzyszy kobietom w trakcie ich emancypacji


W trakcie trudnych lat, kiedy to kobiety walczyły o swoją niezależność i zapanowała moda na chłopięcy look, Bourjois wspiera kobiety w ich nowym sposobie malowania łamiąc dotychczasowe bariery, tak by makijaż był dla kobiety czystą przyjemnością, oraz sposobem na wyrażenie siebie. W 1936 roku Bourjois wspiera kobiety zamieszczając na swoich plakatach slogany nawołujące do przyznania kobietom praw wyborczych, podczas gdy w parlamencie francuskim toczy się dyskusja nad ich przyznaniem. W efekcie kobiety we Francji otrzymały prawo wyborcze w 1945 roku!

Marka nowoczesna, wyprzedzająca swoje czasy!


Wprowadzając na rynek pod koniec XIX wieku produkty w formacie „mini”, łączące praktyczność, urokliwe kształty i nowoczesność Bourjois było pionierem wprowadzenia kosmetyków do makijażu do codziennego użycia poza domem. Bourjois było również prekursorem w marketingu użycia „story – telling”. W 1924 roku Bourjois opowiedziało historię „Babette”. To fikcyjna postać, młoda i elegancka paryżanka, która przez 6 lat była ambasadorką perfum i róży Bourjois we wszystkich największych gazetach. Na jej temat powstało ponad 200 krótkich tekstów.